Complimenten

Onze medewerkers doen elke dag hun best om u als patiënt de zorg te geven die u verdient en u daarbij alle aandacht te geven. Uw tevredenheid over de behandelingen in het ZRTI is voor ons heel belangrijk. Wij meten dit door continu tevredenheidonderzoeken uit te voeren. U kunt uw tevredenheid ook uiten met behulp van ons complimentenformulier. Medewerkers en management van het ZRTI zijn u dankbaar voor de moeite die u neemt.


Ontvangen complimenten:

26 juni 2014:

Geachte dames en heren,

Vandaag heb ik de laatste bestraling tegen prostaatkanker ontvangen. De laatst in een reeks van 36. Terugkijkend op de afgelopen periode wil ik u allen hartelijk danken voor de wijze waarop u zich tot patienten en de behandeling richt.

 

Ik heb gemerkt dat uw bedrijf een 'productiebedrijf' is waar op een efficiente wijze met vier machines en deskundige medewerkers een 'klasseproduct' wordt afgeleverd.Op een van de eerste bestralingdagen stonden er koekje op tafel omdat uw instituut door patienten met een 9,5 was gewaardeerd in de CQ-index. De ontvangst was dus gelijk erg gastvrij en de verwachtingen hoog gespannen.

 

Wat ik zo bijzonder vind is dat de uitstraling van het gebouw, maar vooral de inzet van uw medewerkers mij de indruk gaven dat ze er alleen maar voor mij waren, terwijl er in een continue proces mensen geholpen werden.

 

Je hoorde de ene patient na de behandeling naar de kleedruimte gaan, waarna je na een paar tellen zelf uitgenodigd werd te komen. Iedereen staat klaar om je te behandelen. Je  ontmoet niet anders dan belangstellende mensen die je in een hartelijke professionele sfeer behandelen en met veel geduld alle vragen van een antwoord voorzien of indien nodig een site-adres meegeven.

 

Voor de medewerkers waarmee ik contact gehad heb, laat ik een kleine attentie achter met de navolgende tekst:
"Een zoete versnapering voor
wat eens een 'bittere pil' was".
Heel veel dank voor:
- de goede medische verzorging
- de geweldige vertrouwelijke sfeer.
- voor alle antwoorden op de gestelde vragen.
- voor de uiterst prettige samenwerking.

 

Ik zie terug op een heftige periode en dank u allen voor uw inzet en behandeling.

Met de meeste hoogachting,

Dhr. J.F.M. van der Zijden, Hulst

--------------------------------------------------------
18 juni 2014:

Beste directie en medewerkers van ZRTI,

Inmiddels is mijn bestralingskuur al weer 3 weken achter de rug. Ik heb samen met mijn vrouw de laatste week van de behandeling ontzettend genoten van de midweek in de Gulden Stroom. Wat een verwennerij en wat een uitzicht. Ik wil jullie hartelijk danken voor dit gebaar.

Hartelijke groet,

Gretha en Jan Jacobs

 

----------------------------------------------------

25 september 2013:

ZRTI niemand zal hier graag willen komen, maar als het dan toch moet, is het prettig dat hier een heel goede behandeling is. Alle medewerkers, behandelend arts, verpleegkundigen, receptionisten zijn allemaal even klantvriendelijk, beantwoorden alle vragen, hebben alle tijd voor je. Je wordt hier exact op tijd geholpen. Er is geen wachttijd. We weten wel dat dit planbare zorg is, maar toch. Je zit niet op houten ziekenhuisstoelen, maar in luxe fauteuils. Op tafel liggen geen beduimelde Libelles van een half jaar terug, maar recente lectuur. Ook het zorgarrangement is uniek. Kortom de zorg die wij hier ontvangen is geweldig.

Rini en Corry Kouwenberg

 

----------------------------------------------------

20 september 2013:

Bij deze wil ik alle medewerkers en dr. Griep hartelijk bedanken voor de goede ontvangst en uitleg over de gekregen bestraling, welke ik de 2e dag hierop volgend al heb gekregen. Komende maandag zal ik weer bij u zijn voor de 2e bestraling. De vriendelijkheid en de ontvangst en goede uitleg alsmede de schitterende locatie zullen altijd bij me blijven. Bij deze wil ik u nogmaals allemaal hartelijk bedanken.

Dhr. Verdult

-----------------------------------------------------


15 augustus 2013:

Geachte mevrouw dr. Coen en alle medewerkers,

Hartelijk dank voor uw voortreffelijke en vakkundige behandelingen. Ik voel me als herboren. Hierbij enkele schilderijen van mijn hand. Klik hier om de schilderijen van de Zeeuwse knoppen te bekijken.

Hoogachtend,

Dhr. J. de Jong

----------------------------------------------------

6 februari 2013:

Geachte direkteur!

Hierbij wil ik een ieder - die in meerdere of mindere mate ertoe heeft bijgedragen - de aan mij toegediende 30 bestralingen niet als een vervelende behandeling te doen ervaren, heel hartelijk danken. Je wordt in het instituut niet als een patient, maar als een gast ontvnagen. Het personeel dat ik gedurende mijn behandelingen heb ontmoet, was altijd even vriendelijk. Alles verliep ook op uur en tijd. Indien alle ziekenhuizen / klinieken en instituten een dergelijke sfeer uitademden, werden er m.i. geen of nauwelijks klachten ingediend. Doordat ik nogal eens verhuisd ben en ook wel in meerdere ziekenhuizen ben geweest, heb ik toch wel andere ervaringen opgedaan.
In de tijd dat ik het instituut bezocht, heb ik ook wel met andere patienten gesproken. Ook zij waren vol lof over dit instituut. Ik denk niet dat ik overdrijf door te zeggen dat U op Uw dergelijk gemotiveerde medewerk(st)ers niet alleen trots, maar ook heel zuinig moet zijn.
Omdat er via de media nogal eens negatieve geluiden zijn te horen over de gezondheidszorg in Nederland, voelde ik het als mijn plicht om nu, gezien mijn ervaring, een positief geluid te laten horen.
Ik wens U en al Uw medewerk(st)ers nog heel veel sterkte toe om er naar te streven de kwaliteit op het huidige niveau te kunnen handhaven.

Ontvang de hartelijke groeten van

Wim de Leeuw

----------------------------------------------------

17 januari 2013:

6 weken ben ik bij julie in behandeling geweest.
Jullie verdienen een dikke 10.
Jullie begrijpen de zieke mens.
Ook de dokter Dielwart is heel kundig en duidelijk in zijn uitleg het is een echte kerel waar je wat aan heb.Julie zijn een voorbeeld voor de medische wereld.
Als het overal zo was was het heel wat leuker in Nederland.
Heel hartelijk dank ondanks mijn ziekte voelde ik me gewoon thuis.

Kees Fraanje

-----------------------------------------------------

17 januari 2012
Uit het weblog van Alan Davis:

Zoals bijna iedereen al wel weet zit mijn bestraling er bijna helemaal op en daar kan ik alleen maar heel blij om zijn. Nog maar vier keer bestraald worden en dan is het echt voorbij.

Dit keer wil ik eigenlijk meer mijn lof en tevredenheid uitspreken over het Zeeuws Radiotherapeutisch Instituut Vlissingen oftewel afgekort het ZRTI. De manier zoals ze daar met de mensen omgaan, is voor mij echt totaal nieuw en was ik ook erg verrast toen mij dit overkwam.
Vanaf het begin dat ik daar binnen ben gestapt, werd ik daar als mens behandeld en niet als een of ander nummertje of zomaar een patiënt. In mijn leven heb ik al vele ziekenhuizen en zorginstellingen gezien en meegemaakt, maar nogmaals zoals het er daar aan toe gaat vind ik gewoon verbluffend.
Het maakt echt totaal niet uit wie je daar tegenkomt of met wie je te maken hebt, ze zijn allemaal stuk voor stuk heel erg vriendelijk en dat is iets wat ik daar enorm waardeer. Bij het intakegesprek werd mij alles heel goed en duidelijk verteld, hoewel ik sommige dingen overbodig vond. Maar goed ik ben niet zoals iedereen en er zijn misschien mensen die het heel erg prettig vinden dat echt alles wordt verteld. Ook als ik met vragen zit of noem maar op, dan kan ik die zonder dat ik daar raar voor op aan gekeken wordt gewoon vragen stellen. Soms om de dingen te verduidelijken, pakken ze desnoods gewoon je gegevens en foto's erbij en laten ze zien wat ze je eigenlijk duidelijk willen maken.

Als we het over de accommodatie hebben, dan valt daar ook eigenlijk maar weinig over te klagen. Koffie of thee staat altijd tot je beschikking. Verder maken ze het je heel erg prettig, want als je zin hebt, dan kun je je vermaken met een potje biljard of je kunt lekker gaan puzzelen of je gaat gewoon lekker lezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nauwelijks tot die activiteiten kom, want de wachttijden zijn gewoon te verwaarlozen. Nou weet ik dat er ook wel eens storing kan zijn met de apparaten en dat is het dus wel eens mogelijk dat je daar een hele tijd door moet brengen. Verder krijg je de afspraken ruim op tijd aangeboden en weet je precies al een week van tevoren wanneer je je afspraken hebt voor de week daarop. Ik zelf vind dat heel erg makkelijk, want ik vraag altijd een kopie van de afspraken en die kan ik dan weer met de taxichauffeur meegeven zodat ze op de taxicentrale daar al weer rekening mee kunnen houden met de planning. Wat ik ook nog wil zeggen is dat als je even moet wachten, dan heb je echt heerlijke stoelen tot je beschikking waarin je echt heerlijk in zit.

Nou wat kan ik er nu nog meer over zeggen, alles daar bij het ZRTI staat in het teken van de patiënt en de mens en dat merk je gewoon in alles. Ik kan daar alleen maar over zeggen dat ik vol lof ben over het ZRTI en dat ik vind dat een hoop ziekenhuizen of zorginstellingen daar eens een groot voorbeeld aan mogen nemen. Want als we het toch wel eens over kwaliteit hebben, dan hoort dit stukje ook zeker bij de kwaliteit van de zorg. Ik ga niet zeggen dat mensen nou alleen maar naar het ZRTI toe moeten gaan vanwege de goede zorg, maar ik vertel alleen maar wat ik er van vind en wat ik er tot nu van ervaren heb. Het is jammer dat je als particulier niet je aanbeveling kunt geven op landelijk gebied. Maar goed het gaat zoals het gaat en we zullen er gewoon altijd het beste van moeten maken.

Wilt u meer lezen over het verloop van Alan Davis' strijd tegen lymfeklierkanker? Ga dan naar zijn weblog:http://alandavisstrijdtegenlymfeklierkanker.blogspot.com/2012/01/zeeuws-radio-therapeutisch-instituut.html

 

28 oktober 2011

Nogmaals bedankt voor jullie goede en prettige zorgen. Zoals ik in mijn enquete al aangaf: 'als het niet om zo'n rotreden was, zou ik hier gewoon voor mijn plezier komen zo vriendelijk en hulpvaardig is iedereen'. Door jullie zorg is een toch wel donkere tijd een stuk lichter geworden en dat is onbetaalbaar. 

I. van Gerven

12 september 2011:

Via deze weg wil ik iedereen nogmaals van harte bedanken en zeker met name die mij in het traject van de bestraling met uiterste zorg en toewijding behandeld heeft.
Iedereen doet hier uitermate goed werk en wat mij betreft verdient dit Radiotherapeutisch Instituut met al zijn medewerkers een dikke 10.!!
BEDANKT !!

J.C Kwaak

Een patiëntenblog:

In mijn 'beam me up' shirtje gekleed ben ik helemaal klaar voor alles wat komen gaat.
Aan de balie gekomen blijken we een ochtendvullend programma voorgeschoteld te krijgen keurig op elkaar aansluitend. Punten !
We nemen plaats in comfortabele stoelen met koffie/thee/water ter beschikking zoveel we maar wensen. Om de geduldspier te masseren kunnen we bovendien kiezen uit diverse zitjes waar we kunnen lezen, computeren, biljarten of het verder afmaken van uitgelegde puzzles. Weer punten !

We worden opgehaald door een vriendelijke arts. Hij heeft alle tijd en de humor ketst heen en weer, wat een vertrouwd gevoel geeft. Bovendien betrekt hij Han doelbewust in het gesprek en dat vind ik erg prettig. Aan de handtastelijkheden ontkom ik natuurlijk ook hier niet. Conclusie: er gaan 25 bestralingen volgen op de hele borst en nog 8 op de tumorplek. Dit gaat elke werkdag plaats vinden en ik mag niet overslaan. Als ze de hele hoeveelheid in één keer zouden geven valt mijn borst eraf, dus wordt de hoeveelheid verdeeld over 33 keer, zodat je erna weer topless kunt lopen op het strand (zijn woorden). Elke bestraling beschadigt alle bestraalde cellen. De 'goede' cellen zullen zich herstellen, de 'slechte' cellen kunnen dat niet als ze elke dag 'knock-out' worden gemept door de bestraling. Als er niet elke dag wordt bestraald zouden ze zich toch mogelijk herstellen. Deze arts scoort punten voor zijn aanpak, uitleg en humor !

Vervolgens krijgen we uitgebreide voorlichting over de bestraling mbv een power-point. Hierin zit ook de bijsluiter (alle mogelijke bijwerkingen)verwerkt en de 'does and 'dont's'. De koopjes van de dag ervoor, een prachtige bikini en een beugel bh, kunnen een jaar de kast in. Ondertussen wordt er gebeld voor mijn volgende afspraak. Rustig geeft de voorlichtster aan dat ze nog niet klaar is. Aan het eind vraagt ze of we nog opmerkingen hebben ter verbetering van de voorlichting. Kwaliteitsbewaking tot op de werkvloer. Dat scoort.

Dan mag ik door naar de aftekenscan. De stagiaire legt uit dat ik heen en weer wordt geschoven in de scan. Ik moet heel stil blijven liggen, ik mag wel ademen (hoort ze niet wat ze zegt of heeft ze geen humor?). Tegenvaller: Han mag echt niet mee bij het aftekenen. Vervolgens moet ik met ontbloot bovenlijf op de tafel. Er komen laserstralen uit het plafond en de muren en ik word met een rode stift bewerkt. Dan sluiten de deuren zich hermetisch en ben ik een voorwerp op een lopende band die vanaf elders wordt bestuurd. Als de deuren weer opengaan word ik bewerkt met blauwe inkt. Markeringen voor de komende zeven weken.
Ik krijg een kaartje mee voor de eerste bestraling: donderdag 18 juni.


We kunnen het niet nalaten toch even op 'het bankje' te gaan zitten en te bedenken dat deze voorziening zoveel beter scoort dan het gebouw erachter.
Het ZRTI lijkt mij bovendien een goede toevoeging op de slecht weer voorzieningen lijst...
Ik koop meteen maar de aangeraden verzorgingsprodukten. Bovendien heb ik bedekkende t-shirts nodig die ik na gebruik kan weggooien want ik vlek hopeloos.

De dag erna steekt het 'day after' gevoel in alle hevigheid de kop op. Moe van alle indrukken en de implicaties die kankerpatient zijn met zich meebrengt. Buiten is het mooi weer dus ik ga toch naar het strand. Ik ga ervoor; dan maar onder de parasol gehuld in een groot t-shirt.

 

ZTRI niemand zal hier graag willen komen, maar als het dan toch moet ,is het prettig dat hier een heel goede behandeling is. Alle medewerkers,behandelend arts,verpleegkundigen,receptionisten zijn allemaal even klantvriendelijk,beantwoorden alle vragen,hebben alle tijd voor je. Je wordt hier exact op tijd geholpen. Er is geen wachttijd. We weten wel dat dit planbare zorg is ,maar toch. Je zit niet op houten ziekenhuisstoelen,maar in luxe fauteuils. Op tafel liggen geen beduimelde Libelles van een half jaar terug,maar recente lectuur. Ook het zorgarrangement is uniek. Kortom de zorg die wij hier ontvangen is geweldig. Rini en Corry Kouwenberg

ZTRI niemand zal hier graag willen komen, maar als het dan toch moet, is het prettig dat hier een heel goede behandeling is. Alle medewerkers,behandelend arts,verpleegkundigen, receptionisten zijn allemaal even klantvriendelijk, beantwoorden alle vragen, hebben alle tijd voor je. Je wordt hier exact op tijd geholpen. Er is geen wachttijd. We weten wel dat dit planbare zorg is, maar toch. Je zit niet op houten ziekenhuisstoelen,maar in luxe fauteuils. Op tafel liggen geen beduimelde Libelles van een half jaar terug, maar recente lectuur. Ook het zorgarrangement is uniek. Kortom de zorg die wij hier ontvangen is geweldig. Rini en Corry Kouwenberg.